Friday, February 11, 2011

@;-------- CINTA oh CINTA -----;@

Cinta?Syok bila ada yg suka & sayang dekat kita....tetapi adakah cinta indah???? Bagi saya, CINTA memang indah....tatapi kadang-kadang CINTA itu menyakitkan. Itulah dugaan namanya...Allah duga kita macam-macam.Kita sebagai umatnya kenala semaikan sifat sabar dalam diri kita.

Bila kita ada kekasih, mesti dia selalu dalam ingatan kita.Tapi adakah dia pon begitu????? Itu persoalan nya........dan inilah yang saya rasa sejak akhir-akhir ini.Rasanya saya asyik ingat kat dia 26jam( terlebih 2jam pulak)tapi tak tahu la si dia. Orang kata lelaki selalu tak luah kan CINTA pada seseorang dalam bentuk kata-kata.diorang macam susah nak luahkan cinta diorg depan-depan.Perasaan cinta diorang wujud tapi diorang macam tak tahu nak tunjukan pada wanita, tapi hakikatnya tak semua lelaki begitu.

Bila ada cerita or kisah menarik yang berlaku di tempat kerja or kisah menarik dlm family anda, pada siapakah anda akan bercerita dulu???Ikut kan sy, sy nak ceritakan pada Si Dia dulu.tapi sy tak dpt buat apa yang saya mahu.semua cerita-cerita saya di ofiz, dia tak jarang ambil tahu.Maybe bagi dia tak penting. Tapi bagi diriku, inilah masanya kita nak berkongsi cerita-cerita.

saya jarang dah call dia.kalau sms pon just biasa-biasa je.sy dah tak larat membahaskan benda yang sama pada dia.biaarla dia berubah sendiri.Kita hanya insan biasa, mana mampu nak ubah sikap orang.Sy byk ceritakan kisah-kisah di ofiz dan kisah-kisah family sy pada kawan chat or roomate or kwn sepejabat.hmm...dia mmg tak byk tahu pasal kejadian yang berlaku dkt aku.sekali skala call, citer siki-sikit jer, mana yang ingat....huhu~ok la tu.

Kita sebagai wanita, mesti inginkan orang yang kita sayang ambil berat pada kita.selalu tanya "Awk dah mkn?", "mkn apa?" , "awk sihat tak harini?", "dah balik keje","mcm mana keje arini , ok?" ni antara cara-cara nak caring pada kekasih.xkisahla dengan cara sms or tanya directly on call.sy jarang kot dapat mcm ni, tp ada la gak.bila dapat sms mcm ni , rasanya mcm di sayangi sangat2.... hmmm...rasa mcm orang tu ingat je kat kita. :-)


Harini dah hari jumaat...aku msg SI DIA waktu subuh n time nak pergi kerja.Then, batery phone aku dah kong giler....so tk on la phone.....dah balik keje baru on...tgk-tgk ada 1 msg :) 1 msg tu amat bermakna bagi aku ......sejak aku jarang call SI DIA , aku rasa nak mrh je kat kawan2 aku.....huhu~ tapi cara aku nak elak marah aku, aku diam je.kurang ckp.Aku suka wat keje sendiri, dengar lagu yang aku suka berulang2.....

Salah satu cara aku nak tenang kan hatiku adalah dengan solat sunat, baca al-quran dan berdoa.Surah al-fatihah, al-baqarah (1-11), al-waqiah dan surah al-mulk adalah surah wajib yang akan aku bace selepas solat...rasa tenang je bila baca al-quran....

Hmm...itu la luahan hati aku sebagai seorang wanita pada 11 02 2011<---tarikh cantik gak arini.....ok kita jumpa for the next post....Lega rasa dapat tulis apa aku rasa dalam blog ni..Alhamdulillah , moga Allah memberi kan aku lebih semangat untuk bersama nya...Aminnn ya rabbalalamin...^_^

No comments: