Friday, August 12, 2011

Saya tetap sayang Si Dia

Apa korang rasa , bila teman lelaki korang tak reply SMS , tak call dll? ? ? Kita punyala SMS dekat 20 SMS, satu pon dia tk balas. Nak kata dia takde perasaan. . . .dia ada je sbb dia manusia biasa. ....

Kejadian ni , dah byk kali berlaku pada saya sampai saya rasa saya dak muak dengan perangai Si Dia. Tapi hati tetap la sakit kalau Si Dia wat mcm tu berulang kali.

Kejadian nyer berlaku start pada Selasa baru ni. Saya faham dia busy dengan keje dia but at least, takkan la langsung tak leh sms langsung. Rabu dia keje sampai la ke pagi ( tak balik umah, tido kat office) so saya faham la dia memang sangat busy.Tapi saya tetap nak kacau Si Dia gak sbb saya rindu Si Dia. Saya call Si Dia dan dapat la cakap kejap .Alhamdulillah , dia busy n ok.

Then, dengan harapan pada hari Khamis malam dia akan SMS or call tp tiada khabar berita walaupon sy SMS byk kali.Masalah mcm dulu-dulu !!!sama je , masalah ni berulang kembali , tension pulak. Sy call tk angkat, ooooo maybe rehat kot (pikir positive) sbb dia kan OT Rabu tu so penat. ok sy tak kacau Si Dia malam Khamis.

Jumaat pagi, sy nekad dah tak nak sms Si Dia ( dah majuk tp Si Dia tak tahu pon perasaan sy skrang ni). Dalam kul 11pg, tetibe tepikir Si Dia.....sihat ke....ok ke? yela selalu Si Dia akan demam kalau keje lebih masa, so saya naik risau pulak. Dia langsung tak sms or call. So saya call dengan harapan nak tahu keadaan dia. Bile call ....sy tanya kenapa tkde sms langsung??? ( sy cepat risau & pikir macam-macam kalau dia tk sms) ..yela sekarang ni mcm mcm kes kat luar tu . Si dia dah la duduk kat tempat yang penuh gengster, jalan kaki pulak tu p keje !!! hmmm...hanya Allah yg tahuu perasaan risau sy ni....malam jumaat tu lagi dah risau tp sbb tk mau kacau dia nak rehat.

Sy call tanya Si Dia then dia kata, DIA BUSY. ok je la sy jwb. Sy punya la risau , cmtu je Si Dia ckp?????hmmm...sobrul minal iman......sabar itu separuh dari iman......hmmm....saya kene lebih paham kerja dia kot.....tp takkan la sampai tk leh sms satu pon??????????? sedey la cmni.....

hmmm....tkpela...apa apa pon pikir positif.Selalu kalau dia tk sms sy langsung ni , Si Dia mesti tension dengan keje sampai lupa saya. Dia bukan jenis cite kat sy kalau si dia tgh tension keje or tension sbb lain.hmmmm.....sy dah byk paham pasal diri dia.....sy ok je dia mcm tu.cume SMS satu pun jadila...at least sy tahu Si Dia sihat balik keje. hmmmm.....

Sy nekad nak tutup phone td. dah tutup, seminit je tutup pastu on balik, dengan harapan Si Dia call jap g ke.....hehe ~tunggu dan lihat jela...ada ke tak call dr dia.....Sy balik umah dengan kete member office lagi..dia ajak balik sekali......so alhamdulillah tak payah mengadap jem di komuter !!!!!

okla....apa apa pon sy masih tetap sayang kan dia sangat-sangat.

No comments: